سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تو به حقّ دانا باش و بدان عمل کن، خدای سبحان تو را می رهاند . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 94 بهمن 30 , ساعت 12:0 صبح
معرفی پارک جنگلی النگدره
جنگل النگدره به عنوان یکی از 7 منطقه نمونه گردشگری کشور و همچنین پارک جنگلی شاخص شمال کشور انتخاب و معرفی شده است.

داخل این پارک جاده ای آسفالته وجود دارد و هر کجای ان که بخواهید می توانید بنشینید و از طبیعت بی نظیر آن بهره ببرید .پارک جنگلی النگدره به مساحت 185 هکتار و در 5 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهار خوران قرار گرفته است.

پارک جنگلی النگدره

آب و هوای این منطقه حداقل 10 درجه خنک تر از نقاط شهری و پرجمعیت است . پارک جنگلی النگدره ، در دامنه جنگل های انبوه شمالی قرار دارد که از پوشش درختان جنگلی برخوردار است . مهم ترین انواع درختان این پارک جنگلی را انجیلی و ممرز ، توسکا ، لرگ ، افرا ، بلوط ، بید ، شیردار و خردمندی تشکیل می دهد .

امکانات موجود در پارک النگدره شامل برق رسانی ، سرویس های بهداشتی ، جاده آسفالته ، نمازخانه ، پارک کودک ، زمین ورزش ، ساختمان های نگهبانی ، منطقه کمپینگ و پیک نیک است.

پنج شنبه 94 بهمن 29 , ساعت 12:0 صبح
آیا تابحال در خانه تان حاجی بادام درست کرده اید؟ اگر جواب نه است پس پیشنهاد می کنیم در اولین فرصت آن را درست کنید چون این شیرینی علاوه بر اینکه خوشمزه است، دستور پخت بسیار آسانی هم دارد.
حاجی بادام نوعی شیرینی محلی است که در برخی شهرهای ایران از جمله یزد تولید می‌شود. این شیرینی به دلیل وجود جوز و آرد نخودچی ارزش غذایی خوبی دارد.
حاجی بادام

جوز به دلیل دارا بودن آلکالوئیدهای خاص تسکین دهنده‌ی دردهای مفصلی و روماتیسمی است. طبق تحقیقات انجام شده بادام غذای مغذی و غنی است و با داشتن چربیهای اشباع نشده و پروتئین می‌تواند عامل مفید و تضمین کننده سلامتی باشد. بادام حاوی مقدار زیادی اسید چرب که به نرم شدن پوست کمک می‌کند. بادام به دلیل سرشار بودن از ویتامین E خاصیت ضد پیری داشته و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.

مواد لازم :

قند خرد کرده و کوبیده= یک کیلو – بادام پوست گرفته= نیم کیلو – تخم مرغ =ده عدد -هل= یک قاشق

طرز تهیه:

قند خرد کرده را با بادام چرخ می‌کنند تا روغن بیاندازد. تخم مرغ هارا شکسته قند و بادام را به آن اضافه می‌کنند تا خمیر مایه ای به دست آید. سپس خمیر را به صورت مفتول هایی در آورده با کارد یا چاقو آنها را به قطعات کوچک می‌برند. قطعات بریده شده را در یک سینی گذاشته و حرارت ملایم تنور یا فر قرار می‌دهند تا پخته شود و باید در حدی داخل فر بماند که فقط خشک شود. بعد از سردشدن مصرف می‌کنند.

چهارشنبه 94 بهمن 28 , ساعت 12:0 صبح
گالری لافایت برلین
گالری لافایت برلین یکی از مراکز خرید آلمان، نزدیک برج تلویزیون در میدان الکساندرا قرار دارد. انواع برندهای معروف دنیا در این مرکز خرید شعبه دارند. این مرکز خرید دارای چهار طبقه لباس، کیف، کفش، زیور آلات میباشد. گالری لافایت یکی از بهترین مراکز خرید برلین و مراکز خرید در آلمان به شمار میرود.
گالری لافایت برلین

سه شنبه 94 بهمن 27 , ساعت 12:0 صبح
برلین پاساژهای زیادی دارد. مرکز خرید الکسا برلین یکی از مراکز خرید آلمان است که، یک مرکز خرید سرپوشیده است. به دلیل موقعیت مرکزی و به دلیل آن که بیشترین تعداد مغازه ها را دارد، این مرکز خرید به مکانی مناسب برای خرید تبدیل شده است. این مرکز دارای 180 فروشگاه های مختلف است و بیش از 56.000 متر مربع مساحت دارد. 


مرکز خرید الکسا برلین

علاوه بر مغازه های عادی شما همچنین می توانید یکی از 17 رستوران را برای ناهار یا شام خود انتخاب کنید. مرکز خرید از 10.00 تا 21.00 باز است. مرکز خرید الکسا یکی از بهترین مراکز خرید برلین و مراکز خرید در آلمان به شمار میرود.

دوشنبه 94 بهمن 26 , ساعت 11:11 عصر

فیل سواری یکی از پرطرفدارترین فعالیتهای توریست ها در بانکوک است.

 

فیل سواری

علاقه‌مندان به فیل‌ سواری، نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم‌الجثه در جنگل تجربه می‌کنند. هنگام فیل‌ سواری از زیبایی‌های طبیعت بکر بانکوک نیز در طول راه لذت می‌برند. فیل‌سواری، یکی از پرطرفدارترین تفریحات در بانکوک و از بهترین تفریحات تایلند است.


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ